White man

16 oktober 2009 - Njinikom, Kameroen

Lieve mensen,

Ik ben in Afrika! Het is zo moeilijk om te beschrijven hoe het hier is. Maar ik zal een poging wagen. Na 7 uur landden we dan eindelijk op het vliegveld in Douala. En dat is wel even iets anders dan Schiphol. Het is erg Afrikaans zal ik maar zeggen. We liepen maar gewoon iedereen achterna, ook op zijn Afrikaans want voor het Nederlandse looptempo is het hier veel te warm,  en belandden zo uiteindelijk bij het bagage afhaalpunt.
We werden gelukkig opgehaald door iemand van het Baptist mission guesthouse, waar we de eerste twee nachten zouden verblijven.
De volgende dag besloten we maar om boodschappen te doen en geld te pinnen. Zo gezegd zo gedaan. Jeltje (de Nederlandse bazin van het guesthouse) gaf ons eerst allemaal belangrijke tips, waar je je geld moest bewaren bijvoorbeeld. Wij stapten vol vertrouwen de poort uit op weg naar de bank. Om daar geld te pinnen moet je langs een hele reeks bewakers voordat je in een geblindeerd hok staat. We waren dan ook blij toen we met boodschappen en geld weer veilig bij het guesthouse waren aangekomen.
Dag twee zou Marcel ons naar Bonnebiri brengen waar we een bus moesten nemen naar Bamenda. Gelukkig was hij erbij met het ticket kopen, zodat we de normale prijs moesten betalen en niet de "white man price".

Over de busreis zal ik morgen meer vertellen (als ik internet kan bemachtigen) aangezien het internetcafe nu dicht gaat.

Alvast een hele dikke kus vanuit Njinikom! En zoals ze hier zeggen God bless!

1. Marloes:
    16 oktober 2009
    Karien! Wat fijn om van je te horen! Jeetje, je bent er nu echt he? Ik hoop dat je een geweldige tijd hebt daar..
    Veel liefs!
  2. Marloes:
    Dat ging fout :$
    Karien! Wat fijn om van je te horen! Jeetje je bent er nu echt he? Hopelijk heb je een geweldige tijd daar.. Leuk om je verhalen nu al te kunnen horen! Veel plezier nog!
    Veel liefs
  3. Fani & Wesley:
    16 oktober 2009
    Jou eerste verhaal :-D wat leuk!!!
    Nou, wat was jou eerste indruk van Afrika (buiten de poort).
    Werd je niet aan gegaapt :-P, z'n lekkere blanke chick :-P haha geintje.

tot mails :-X
  4. Anne e:
    17 oktober 2009
    Ooh Karien wat een verhaal! Vind het zo'n gek idee dat je nu in Kamaroen bent. Heel veel plezier en ik zeg: gb 4 life!

kus!

- al duizend huwelijksaanzoeken gehad zeker:)
  5. rob S:
    Dag Dames,
    Blij te horen dat alles volgens schema gaat . Groet Xapheria van mij en prettig weekend , veel succes bij de start en : Alles komt goed !
  6. Lonneke:
    Karien!!

Wat fijn iets te horen, ik begon al te denken dat je ergens in de rimboe zat.. afgesloten van de buitenwereld;)..

Maar fijn!! Ben benieuwd naar je langere verhaal!

xx!
  7. Ria Veldhuis:
    Lieve Karien,

Fijn dat je goed bent aangekomen in Afrika/Kameroen.Je bent er nog maar net en nu al beleef je een wereld van verschil.Veel succes verder en zie uit naar je verder verhalen.
    Lieve groet, Benny en Ria
  8. Nienke:
    18 oktober 2009
    Ik dacht ook, die is helemaal verdwaald in de boesboes ;) Maar gelukkig ben je goed aangekomen!
    Op naar een nieuw berichtje! Geniet ervan daar!
    Xx
  9. Karlijn:
    18 oktober 2009
    Krientje! Heerlijk om te lezen dat het goed met je gaat! Reis was natuurlijk wel spannend! Laat snel iets van je horen als je helemaal gesettled bent ennnnn een nummer hebt weten te bemachtigen!

Kuskus!
  10. Desiree:
    26 oktober 2009
    Hee Karien!!

Wat gaaf om te lezen allemaal.. Als je dit zo leest is het net een verhaal uit een boek.
    Wat een ervaring! Hoop dat je het heel erg naar je zin zult hebben!! En een leuke stage plek krijgt daar. Zijn er al donkere mannetjes die je achterna zitten? Jij als hoog blondine ;) Zullen ze daar niet vaak zien.

Liefs, Xxx
  11. SWA:
    28 oktober 2009
    Lieve Karien,
    Even een berichtje uit een lang ietjes dichterbij! Hoorde van mam dat stage behoorlijk pittig was! Ik mail je snel als ik weer thuis ben, ongeveer over 6 dagen!
    Hele dikke kus !